fredag 6 januari 2012

11 december 2011

Idag har vi varit i Bjärred och firat lucia med kusinerna!
Här e våra söta tomtar!


Här är årets luciatåg med kusinerna! Fem tomtar och en pepparkaksgumma!

Alla var jätteduktiga, men mest imponerade Otto! Han kunde alla sångerna jättebra!

Linnea gillade skönsången, så hon somnade...
Någon dag innan lucia frågade jag Otto vad de sjöng för luciasånger på dagis. Då sa han "Ute är mörkt och kallt", så sjöng han den för mig. Och mer, umdrade jag?! Om tomtarna, sa han och sjöng sen Midnatt råder. Mer??? Ja, vi sjunger om nötterna. NÖTTERNA???!!! Måste medge att jag såg ut som ett frågetecken och dessutom jobbade min hjärna på högvarv för att komma på en jullåt om nötter..???!!! Kommer inte på någon, varpå jag frågar om han kan sjunga den för mamma, för att jag inte kan den. Då ställer han sig på golvet och sjunger:
-När nötterna blir långa och kölden sätter in....
Gissa om jag låg dubbelvikt av skratt!
/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar